Bu Blogda Ara

17 Ağustos 2011

Satışları güçlendirmek için 4 ipucu

En iyi ürünü ya da hizmeti geliştirmiş olabiliriz. Ama başarılı bir satış stratejimiz yoksa en iyi ürüne sahip olsak bile satışlarımızda çok iyi olmayabiliriz. Başarılı bir satış stratejisi için bu 4 ipucunu mutlaka uygulamanızı öneriyor uzmanlar:


1. KATKI DEĞER:  Ürününüzün ya da hizmetinizin müşterinize nasıl yardımcı olduğunu açık bir şekilde belirleyin: Verdiğiniz ürün ve ya hizmetin bütün özelliklerini en iyi şekilde biliyor olabilirsiniz. Peki müşteriniz ürününüzü satın aldığında ve kullandığında ürününüzün/hizemtinizin müşterinize nasıl bir katkı/değer sağladığının farkında mısınız?

Bir ürünü/hizmeti satarken öncelikle onun müşterinize tam olarak ne katacağını/ne kazandıracağını belirleyin ve bunu açık bir şekilde ifade edin. Bir alıcı para vereceği ürünün kendisine ne gibi bir artı katacağını bilirse satın almaya daha hevesli olacak ve çok daha rahat bir şekilde satın alım yapacaktır.

2. FARKLILIK: Rakiplerinizden ne açıdan farklı olduğunuzu belirleyin: Ne satarsanız satın, rekabet ortamında nasıl başarılı olacağınızı ve potansiyel müşterilein neden sizi tercih etmesi gerektiğini  belirlemiş olmanız gerekiyor. Bunu yaparken nerelerde güçlü nerelerde zayıf olduğunuzu bilerek güçlü olan yanınızı vurgulamalısınız. Ürününüze yenilikçi; çevreci; fonksiyonel özellikler katabileceğiniz gibi satış sonrası destek gibi ekstra hizmetler de sunarak rakiplerinizden ayrışabilirsiniz.


3. HEDEF KİTLESİ: Ürün ve hizmetinizden en çok fayda sağlayacak kitleyi belirleyin:
Ürün ve ya hizmetinize en çok ihtiyacı olan kitleyi belirleyerek onları hedef alırsanız, daha odaklı ilerleyebilirsiniz. Hedef kitlenizi tanıyın; profilini, yaşam standartlarını, seçimlerini, ihtiyaçlarını, vs. bilin. Ürününüzü pazarlarken hedef kitlenizin özelliklerine düşünerek hareket edin.

4. İLETİŞİM MODELİ: Hedef kitlenizle en iyi şekilde iletişme geçme yollarını belirleyin
Artık ürün ve ya hizmetinizin müşterilerinize katacağı değeri; rakiplerinizden farkınızı biliyor ve hedef kitlenizi tanıyorsunuz. Şimdi hedef kitlenizle nasıl iletişime geçeceğinizi belirlemeniz gerekiyor. Tabi bu strateji sattığınız ürüne ve hedef kitlenize göre değişiklik gösterecektir. Şu an için günümüzün en etkili ve uygun iletişim yolu sosyal medya olarak görünüyor.  Facebook; twitter; email pazarlaması en kolay iletişim yolları. Siz de ürün ve hedef kitlenizi düşünerek iletişim stratejinize karar verebilirsiniz.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder