Bu Blogda Ara

7 Ağustos 2011

Bir ürünün hikayesi

Creating a Product From Scratch

Bu videoda anlatılan Shootsac'in hikayesi bir iş fikri olup da bunu nasıl somutlaştıracağını bilemeyenler için güzel bir örnek teşkil ediyor, fikrimce.

Shootsac, fotoğrafçı bayanlar için fotoğraf makinelerini ve teçhizatlarını koymaları için çantalar tasarlayan ve üreten bir Amerikan şirketi. Şirketin kurucu ortağı Keats Elliots piyasada böyle bir ürüne ihtiyaç duyulduğunu tespit etmiş - yani pazarda bir boşluk bulmuş. Kendi deyimiyle yapması gereken şeyin böyle bir ürüne ihtiyaç duyan insanlarla ürününü buluşturmak olduğunu söylüyor. Bunun için de en güzel tanıtım ve piyasaya giriş yöntemi olan fuara katılma fikrine başvurmuş ve Fotoğrafçılar fuarına katılmış.  Hedef kitlesi sadece bayanlar olan Shootsac, kumaşlarla dolu değişik görsellikteki sıra dışı standı ile erkeklere yönelik ürünlerin tanıtıldığı diğer stantlar arasından sıyrılarak ziyaretçi akınına uğramış. Sonuç: katıldıkları ilk fuardan 250 sipariş alarak işe gerçek anlamda başlamışlar.

20bin Dolarlık sermaye ile işe başlamışlar ve ilk başta her şeyi kredi kartlarından ödemişler. Tabi müşterilerinin ve böyle bir talebin olduğunu bilmenin verdiği rahatlıkla da ilk harcamalarını kendi ceplerinden yapabilmişler. Risk almadan iş olmuyor.  Düşük maaliyetli bir internet sitesi oluşturmuşlar. En büyük giderlerini tasarım oluşturmuş.

Keats kartvizit bastırmanın ve şirketin bir logosunun olmasını da çok önemli buluyor ve bu şekilde şirket ruhuna büründüklerini söylüyor.

Bence bu ürünün hikayesinde öğrenilecek şeyler şunlar:
1. Pazarda bir ihtiyaç/talep/boşluk bulmak
2. Bu ihtiyaca/talebe/boşluğa karşılık bir ürün ya da hizmet geliştirmek
3. Bu ürünü ve ya hizmeti talep eden kişilerle buluşturmak
4. Sektörümüz ile ilgili fuarlara katılmak (Yapılacak fuar masrafına değer, tabi ürünümüze ve alıcısının olduğuna inanıyorsak)
5. Risk almak
6. Sizi gerçekten şirket gibi hissettirmek ve müşterilerin güvenini kazanmak için Kartvizit bastırmak ve logo oluşturmak
7. Farklı olmak (rakiplerden sıyrılmak; potansiyel müşterilerin dikkatini çekmek)

Ve tabi ki sunacağımız ürünü ve ya vereceğimiz hizmeti en iyi şekilde hazırlayıp sunmak ve müşterilerimizle birebir ilgilenebilmek. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder